Una delle più semplici rappresentazioni di un oggetto 3D che si può fare, è utilizzare la prospettiva isometrica di questi con un angolo di 120° tra ogni asse. Questa prospettiva è spesso usato nei disegni tecnici e di ingegneria. Nel tutorial che andremo a vedere viene mostrato uno dei modi più semplici di creare una icona isometrica con azioni di Photoshop.
Related Posts
Create Easy Glowing Objects with V-ray in 3DS Max
In this interesting video tutorial we will see how to make objects that shine with their own light in Autodesk 3ds Max with the help of materials and V-ray lights.…
Realistic Snow Fall using Thinking Particles and V-Ray in 3ds Max
Christmas is approaching and a beautiful snowfall, even if virtual, always has its charm. In this video tutorial we will see how to create realistic snow that falls on gift…
Create Rock Wall Easily with 3ds Max and Vonoroi Fracture
In this nice quick video tutorial we will see how to create a rock wall easily and quickly using the Vonoroi Fracture script inside Autodesk 3ds Max. A very useful…
Create a Still Life Illustration of German Food in Illustrator
Nel tutorial che andremo a vedere viene mostrato come realizzare l’illustrazione di elementi di un pic-nic in stile tedesco. Tutti gli elementi di questa illustrazione sono semplici, creati con forme…
Facial Rigging in Maya – Tutorial
In this video Tutorial is presented, an easily understandable way, to animate a face in Autodesk Maya. The lesson, therefore, deals with facial rigging, which is extremely important for achieving…
Modeling a Pinecone 3D in Maxon Cinema 4D
In this interesting video tutorial we will see how to model a 3D pine cone using the Maxon Cinema 4D polygonal modeling software. An exercise that shows in detail all…